2013. szeptember 21., szombat

Házimunka beosztás

Ez a tábla a nagyobbaknak készült, Anna csak jelenlétével emelte a művelet fényét. A cél, hogy kicsit rendszerezzük a srácok feladatait és megelőzzük az egymásra mutogatást ("Majd ő megcsinálja!"). A szobájuk csatatér, tényleg nehéz is kitalálni, honnan kezdjék a romeltakarítást. Én éjjel megcsináltam a táblát és reggel együtt kiosztottuk a feladatokat. A feladatok csipeszekre kerültek, és bal oldalon sorakoznak az "ELVÉGZENDŐ" oszlopban. Ha végeztek a feladattal, akkor jutalmul átfordíthatják a csipeszt a "KÉSZ" oldalra, és azon az oldalán a csipesznek van egy kis matrica. Így nyomon tudják követni teendőiket (ide tartozik a fogmosás és tanulás is) és mindenki láthatja, hogy mennyire ügyesek, hogy haladnak az aznapi feladatokkal. Egyenlőre patika rend van náluk, amit eddig egyedül soha nem valósítottak meg :) Persze nyugtával dicsérjük a napot, reméljük az újdonság varázsa nem tűnik el.



Hogy is készült?

KELLÉKEK:

csipeszek, karton, színes papír, olló, ragasztó, szalag, gombok, matricák, tű, cérna, filc, lyukasztó


A karton sarkainál kimértem 2-2 cm-t, és kis vonalkával jeleztem. Levágtam ugyanakkora hosszúságú szalagokat (a végét öngyújtóval megolvasztottam, hogy ne induljon foszlásnak) és felragasztottam átlósan. Ahol bejelöltem, ott hajtom át a szalagot, végeit ragasztottam, az lesz a hátoldal.

ELEJE

HÁTOLDAL
 Nyomtattam színes papírra feliratokat. Házimunka helyett már "FELADATOK"-at nyomtatnék, mert az olvasás és a házifeladat nem épp házimunka, de már így marad :) Ezeket ráragasztottam.


Lyukasztóval ütöttem rá két lyukat és a maradék szalagot átfűztem. Ha elég hosszú csak csomó kell rá, ha nem, akkor össze is lehet varrni (képen)


Gombokkal díszítettem a fejlécet (van ez a gomb mániám) - simán oda ragasztottam!

Reggel került még matrica a táblára, és hímeztem bele felezővonalat. Sima kereszteket hímeztem. Kimértem a lap közepét, és először a lyukakat csináltam meg a tűvel, majd kivarrtam kis keresztekkel.



Színes papírból csipesznyi csíkokat vágtam és erre írtuk a feladatokat. Figyelni kell, hogy a csipeszre milyen irányból rakjuk a szöveget!! A KÉSZ oldalra pont fordítva kerül a csipesz, oda kis matricákat ragasztottam.






Amik felkerültek a feladatokhoz:
 fogmosás (reggelre és estére is egy egy csipesz), 
ágyazni, 
szennyest kivinni, 
ruhákat másnapra kikészíteni,
LEGO-t összepakolni, 
társasokat összepakolni, 
törölgetni (heti 1x)
porszívózni (heti 1x)
házit írni, 
olvasni...

és vannak tartalék csipeszek ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése