2013. október 5., szombat

Masszázs-dalok 1.rész

Annámat már újszülött kora óta heti 3-4x mondókázva masszírozom, amit nagyon kedvel. Ennek egy részét tegnap videóra is vettem, amit most megosztok veletek. Nem vagyok profi, szakképzett masszőr, csak egy tanfolyamon voltam a védőnéninél, amit Nagyvári Beáta tartott és neten nézegettem a különböző fogásokat, ezeket ötvöztem kedvemre. Szerintem az érintés, rendszeres fizikai kapcsolat a babóval fontos, jó neki és nekem is, így még jobban érzi, hogy szeretik, óvják őt és ezekben a percekben csak vele foglalkozunk: egy csipetnyi minőségi idő számára. A mondókák hol angolul vannak, hol magyarul, ezen a videón épp a lábacskákat dolgozom meg. Hogy ne legyen túl unalmas, rövidre fogtuk, de 20-30 percen át is leköti Annát, élvezettel figyel vagy rágcsál valamit közben.

Előkészületek:
- szobában befűteni
- tiszta pelust odakészíteni (nyáladzás, bukás), egy sík felületet előkészíteni
- vízhatlan lepedőt kiteríteni - mi általában pelus nélkül csináljuk, így egyben popi-szellőztetés is zajlik
- olajat a masszírozáshoz bekészíteni (gyógyszertári napraforgó olaj kombinálva illóolajokkal - erről később bővebben - vagy babaolaj)
- előkészíteni tiszta pelust, ruhát
- esetleg valamilyen nyugtató zenét betenni
- a baba két etetés között legyen, éberen (vagyis ne teli és ne üres pocakkal)





Tudnivalók:

- akkor érdemes masszírozni, ha te is és a baba is nyugodtak vagytok
- mindig legyen meleg a szobában, ahol vagytok, hiszen félig meddig levetkőzteted
- lassan, fokozatosan kezdjünk hozzá, először csak simogassuk
- ne masszírozzuk a babát, ha beteg, lázas, valamilyen bőrbetegsége van

Masszázzsal kapcsolatos cikkek:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése